Dag 14: San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 14: San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 14: San Diego

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

30 September 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Deze ochtend werd ik vroeg gewekt door mijn gsm. Geert smste me het slechte nieuws: Willem II had wederom verloren. Niet echt het leukste nieuws om wakker mee te worden. Vanochtend zagen we pas goed, waar we gisterenavond terecht waren gekomen. Motel Ludlow lag direct aan de snelweg en was niet het meest schone motel. Echt vies was het ook weer niet, maar ik schaar het motel als derde in de top 3 slechtste motels van onze reis. Zoals de pompbediende reeds aangaf, mochten we gratis koffie gaan halen. In de tankshop hebben Ilse en ik een sandwich gehaald en koffie. Deze keer wel een grote beker. In de kamer hebben we uiteindelijk ons ontbijt genuttigd in onze kamer. Na het ontbijt tandengepoetst, mochten we wederom onze sleutel achtergelaten in onze kamer. Om 9.15 uur ben ik achter het stuur gekropen en hebben we de bestemming San Diego ingetoetst. Mijn moeder smste me nog even alle voetbaluitslagen. Supertof!

Na een sanitaire stop, kwamen we vlak voor San Diego aan bij een Wallmart. Wederom gepoogd een captain America pak te kopen, maar weer geen geluk. In een boekje dat ik in Ludlow had meegenomen hebben we een hotel uitgezocht en ingetoetst in het navigatiesysteem. We kozen voor hotel Old Town Inn. Rond half 3 arriveerden we bij het hotel. Een erg leuk Spaansachtig hotel, aan de rand van het oude gedeelte van San Diego. Een vriendelijke receptioniste hielp ons en voor 79 euro inclusief ontbijt konden we een kamer boeken en deze was meteen beschikbaar. De kamer was erg leuk ingericht en rook voor de verandering eens een keer fris. Gelijk maar een douche genomen om me wat om te frissen. De temperatuur is hier namelijk circa 38 graden. Heerlijk toch!

Rond 16.00 uur zijn Ilse, Frenk en ik op pad gegaan naar het centrum van San Diego. Jacqueline ging nog een middagje zwembad doen. Ilse had hiervoor reisadvies ingewonnen bij de receptie van het hotel. Eerst zijn we naar het station van Old Town gelopen, waar we de trolly hebben gepakt naar Downtown. Op advies van mijn overburen Trees en Jan-Peter zijn we eerst naar Gaslamp gegaan. Een leuk centrum van winkels en restaurantjes in diverse bouwstijlen. Erg leuk om te zien. Het honkbalstadion van de San Diego Padres ligt net naast het Gaslamp kwartier en we zijn er even gaan kijken. Toevallig was de wedstrijd tegen de San Francisco Giants net afgelopen en hebben we even dicht bij het stadion (wat gigantisch groot is) kunnen kijken. De Padres hadden met 7-5 verloren, maar de supporters van beide partijen liepen door elkaar heen zonder rotzooi. Ook hebben we even gekeken in de supportersshop, leuk om te zien. 

Het volgende doel was Balboa Park, waar o.a. de Zoo is gevestigd, maar het aantal zwervers en ongure types werden wat groter dus besloten we om te keren. We liepen richting de pier van San Diego waar we bij het martiem museum naar enkele VOC schepen en oude duikboten lagen. Vervolgens doorgelopen naar het enorme vliegtuigschip dat daar lag. Via Seaport Village zijn we uiteindelijk teruggelopen naar de trolleyhalte, waar net een politiefeestje bezig was. Na een halfuur waren we terug bij Old Town, waarna we ons hebben omgekleed en naar een Italiaans restaurantje zijn gegaan voor pasta en pizza. Pizza seafood voor Ilse, spicy pasta voor mij. Rond kwart voor 10 waren we op de kamer waar het bloedheet was. Buiten is het zelfs nog een graad of 28. Hoe warm is het trouwens bij jullie in Nederland? Haha. Rond 23 uur heeft Ilse nog even met Vera geskypd en ben ik begonnen aan de film The Dukes of Hazzard. Vandaag op tijd maar gaan slapen, want morgen gaan we naar Sea World San Diego. Wel enorme zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 10874

Voorgaande reizen:

04 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Rondreis Florida

19 Maart 2013 - 26 Februari 2013

The price is right: Reisje Turkije - Belek

17 September 2012 - 08 Oktober 2012

Rondreis Westcoast VS

Landen bezocht: