Dag 15: Sea World San Diego - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 15: Sea World San Diego - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 15: Sea World San Diego

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

01 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Carlsbad

Wat een dag vandaag, sterker nog een dag met een klote einde. Vandaag wederom een dag beginnend met een douche en het pakken van spullen. Vandaag naar Seaworld en ik ben de enige van het reisgezelschap die er niet eerder geweest is. Nadat we de spullen in de auto hadden gezet, was het tijd voor uitchecken. Tijdens het uitchecken bedacht ik me dat motel Old Town Inn een geweldig zwembad heeft en dat ik er geen gebruik van gemaakt heb. Best zonde, maar aan de andere kant wilde ik San Diego graag zien. Het is gezien de tijd gewoon keuzes maken en San Diego was een goede keuze. Afijn bij het motel konden we tickets voor Seaworld kopen en dat scheelde ook nog eens vijf dollar per kaartje. Snel dus aangeschaft en op naar het thema park.

De rit bedroeg vijf minuten en voor dat we het wisten stonden we in de rij voor het parkeerterrein. Wat me gelijk weer opviel is dat bij de ingang een groot bord stond waarbij Seaworld alle verantwoordelijkheid voor schade aan of in de auto uitsluit. Tijdens mijn rechtenstudie heb ik geleerd dat dat zo niet werkt omdat je er ook voor betaald. Een interessante juridische kwestie waar ik nog wel een keer in wil duiken, maar we dwalen af.

Seaworld was een leuk park, maar kleiner dan ik had verwacht. Als eerste hebben de orka show bezocht. Wat een geweldig grote beesten en hoe krijg je die in godsnaam getraind? Geweldige show met veel natte mensen. Wel apart om later te lezen dat dierenorganisaties Sea World San Diego aanklagen i.v.m. een gewonde orka, die aangevallen is door twee andere orka's uit een andere familie. Maar we dwalen weer af. Na een dolfijnenshow, zeeleeuwenshow, pinguïns, schildpadden, zijn we een paar attracties afgegaan namelijk een achtbaan, wildwaterbaan en een soort piranha. Tevens natuurlijk een grote orkabeker gekocht. Een erg leuke dag dus.

Rond 17.25 uur kwamen we bij de auto aan en zijn we doorgereden naar een outlet centre. Rond 20.00 uur kwamen aan en zijn we apart gaan shoppen. Zelf heb ik er een paar nieuwe Allstars gekocht, een Converse trainingsbroek, Tommy Hilfinger trui en polo. Vervolgens bij Subway een broodje gescoord en een koffie bij Starbucks. Uiteindelijk bij de auto aangekomen, hebben we besloten om bij de outlet een motel6 te nemen. Lekker uitrusten. Frenk kwam er toe achter dat het potgeld weg was en vroeg zich af of hij dat in zijn portemonnee gestopt. Ik begon zelf ook te twijfelen, maar we besloten t vanavond na te kijken. Bij het motel aangekomen, de kamers geregeld. Tijdens het uiladen kwamen we er achter dat er meer spullen weg waren. Er hadden mensen bij Sea World in de auto gezeten en we waren beroofd. De schade bij Ilse en mij viel mee.

We besloten om er werk van te maken en gingen op zoek naar een politiebureau om aangifte te doen. We zijn op zoek gegaan naar een politiebureau, maar de stations in de omtrek bleken allemaal gesloten. Opeens kwam er een agente uit de poort van een politiebureau. Die hebben we aangehouden en de situatie uitgelegd. De agente gaf ons het telefoonnummer van een centrale in San Diego. De operator daar gaf ons vervolgens het adres en telefoonnummers van twee bureau's in San Diego. Hier moesten we ons melden en aangifte doen.

Redelijk bedrukt reden we terug naar het hotel. Zelf ben ik vervolgens even naar een 7/11 gereden voor wat drinken. Ondertussen hadden Ilse en ik al met het thuisfront gebeld, waarna de vader van Ilse reeds de reisverzekeraar belde om zaken te regelen. Om een uur of drie ben ik gaan slapen, maar helaas lukte dat niet echt. We waren er toch van geschrokken. Toch maar een beetje pogen te slapen en morgen terug naar San Diego om aangifte te doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 10899

Voorgaande reizen:

04 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Rondreis Florida

19 Maart 2013 - 26 Februari 2013

The price is right: Reisje Turkije - Belek

17 September 2012 - 08 Oktober 2012

Rondreis Westcoast VS

Landen bezocht: