Dag 16: Aangifte in San Diego - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 16: Aangifte in San Diego - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 16: Aangifte in San Diego

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Hollywood

Vanochtend vroeg op gestaan om snel terug te keren naar San Diego voor de aangifte. Het politiebureau in noord was helaas niet bemand. Even rondgekeken maar geen agent kunnen vinden. Gelukkig hadden we een tweede adres gekregen van de dienstdoende agente van gisteren. Aangekomen bij het bureau in noordwest stonden we wederom voor een gesloten deur. Na even wachten zag Frenk een agent op het afgesloten achterliggende terrein en sprak deze aan. De betreffende agent kon ons niet helpen met een aangifte, maar beloofde een bevoegde collega te sturen. Een half uur later arriveerde een agente, die in eerste instantie wat nukkig overkwam.

Na ons verhaal gedaan te hebben, werd de agente wat opener en nam knze gegevens en een lijst van verdwenen spullen op. De agente gaf aan dat diefstal en inbraak op parkeerterreinen als Seaworld en de Zoo vaker voorkwamen. Hoogstwaarschijnlijk hebben de dieven een sleutel gehad met een viercijferige code en kijken ze welke auto van dat merk er mee overgaat. Helaas was dat de onze. Er waren ook geen sporen van braakschade aanwezig. Uiteindelijk werd de sfeer wat opener en vertelde ze ook wat meer over haar werk. Ook kregen we wat meer uitleg over de series van CSI en Pawn shops. Uiteindelijk ging ze het bureau in voor het papierwerk. Het werd 1 aangifte, waarvan we het incidentnummer en aangiftenummer  ontvingen. Hiermee kunnen we naar de verzekeraar. Met nog wat waarschuwingen van de agente en het schudden van handen, namen we afscheid.

De honger was groot, waardoor we wat zijn gaan eten en vervolgens naar BestBuy gegaan om wat nieuwe spullen aan te schaffen. Daarna gelijk door gereden naar Los Angeles. Het was een lange rit gezien de drukte en de soms lastige wegen. Het kostte me veel energie door het geconcentreerd rijden. In de avond arriveerden we bij hotel Best Western Hollywood Inn waar er nog wel kamers waren, echter niet de standaard kamers. We kregen een grote kamer inclusief bank, op de hoek van het gebouw tegen het tarief van een standaardkamer. Met een kortingsbon ging er ook nog eens 20 procent af. Gelijk voortwee nachten geboekt.

Na het innemen van de kamer en opfrissen, zijn Ilse en ik naar het bijgelegen winkelcentrum gegaan. Eerst zijn we naar de Guess winkel gegaan. Voor mezelf heb ik twee broeken (eindelijk die blauwe broek gevonden) en twee blouses gekocht. Tevens een horloge van Guess gekocht voor Ilse voor haar verjaardag. Ilse zelf kocht een shirtje, maar liet een broek uiteindelijk toch liggen ondanks mijn aandringen om het toch te kopen. Vervolgens zijn we nog wat gaan eten in een Amerikaanse tentje. Vervolgens zijn we nog even gaan kijken naar de Walk of Fame, se straat betegeld met sterren en de namen van bekende Amerikanen. Leuk om even te zien, maar niet bijzonder. Het gebied waar we zaten, voelde veiliger aan dan ik dacht, maar de sfeer in LA bevalt me niet zo. Maar goed, door het lang geconcentreerd rijden was ik erg moe en lagen we redelijk op tijd naar bed. Morgen hebben we nog een volle dag en hebben we de attracties in de buurt bekeken en beoordeeld. Uiteindelijk viel de keuze op het attractiepark Universal  Studios Themeparc.... Lekker ouderwets een attractiepark in met alleen maar filmthema's. Dus maar snel slapen en op tijd op!