Dag 17: Los Angeles - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 17: Los Angeles - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 17: Los Angeles

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

03 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Hollywood

Deze ochtend op ons gemak opgestaan. We hadden geen haast na een lange dag, waarbij het rijden in Los Angeles mij erg veel energie had gekost. Om half 10 zijn we op ons gemak gaan ontbijten bij Starbucks. Na een karamel machiatto, een vanille latte, een  yoghurt, een marble cake en een chocolade croissant besteld te hebben, lekker op het terras even genoten van de zon. We hadden uitzicht op de letters van Hollywood en daar even een foto van genomen. Terug naar het hotel en onze spullen gepakt. We hadden de bezienswaardigheden van Los Angeles bestudeerd, maar konden niet echt iets vinden naar ons zin. De keuze viel uiteindelijk op een bezoek aan Universal Studios Theme park.

De reis er naartoe was een ramp. Zelf dacht ik dat we het makkelijk te voet konden bereiken. Dat viel echter erg tegen. Los Angeles is niet echt een stad voor voetgangers. Na een half uur lopen, liepen we namelijk letterlijk vast bij de snelweg. We kozen ervoor om terug te lopen naar Best Western Hollywood Inn om ons om te kleden en de weg te vragen. Het was gewoon enorm warm in de Beverly Hills. Op advies van de receptie kozen we deze keer voor de metro, een busservice voor maar drie dollar. Ik heb nog even met de chauffeur staan kletsen, die aangaf wanneer we er uit moesten. Lachend gaf de chauffeur aan dat ik als Arnold Schwarzenegger klonk en hij vroeg of ik ook uit Duitsland kwam. Ik heb m maar zo wijs gelaten haha.

 Aangekomen bij de bushalte, was het toch nog ff lopen. Vooral de weg omhoog was erg stijl en best vermoeiend. Uiteindelijk kwamen we bij de ingang aan en kochten we twee kaartjes. De verkoper poogde nog vele malen om mij een first line pass aan te smeren zodat we overal gelijk in mochten, maar we vonden de gewone kaartjes voor 80 dollar per stuk wel voldoende. Binnen bleek het ook niet heel druk te zijn en moesten we gemiddeld 10 tot 12 minuten wachten per attractie. Sinds mei was Transformers 3D geopend en ik moet zeggen de gaafste attractie die ik op dat gebied tot nu toe heb meegemaakt. Je krijgt een 3D bril en wordt per karretje door een gebouw geloodst. Je komt terecht in een gevecht tussen autobots en decepticons. Van naar beneden storten tot hellingen afgaan, het is net alsof je er echt in zit. Echt geweldig. Ook jurassic parc en de studio tours waren enorm leuk. Tegen kwart voor zes hebben we het park verlaten en zijn we in een restaurantje voor het park gaan eten. Vervolgens een stuk teruggelopen naar de bus, waar we toch nog 45 minuten moesten wachten. De chauffeur lachte ons toe, want het was dezelfde chauffeur als die ons bracht. Lange dag hé,  ze hij nog. Aangekomen in het hotel, ben ik in bad gaan liggen.

Ilse twijfelde echter nog steeds over die broek van Guess, die ze gisteren heeft  laten liggen. Ik ben uit bad gekomen en heb haar de kamer mee uitgenomen om die broek te halen. Genoeg vrouwelijke twijfel, hup kopen. Uiteindelijk kwam ze natuurlijk met een paar sneakers, een shirtje en een colbertje naar buiten, naast de gewenste broek! Nog even in de souvenirshops en Disney Store gekeken, foto van The Walk of Fame gemaakt en toen zijn we naar de kamer gegaan, waarbij ik mijn bad even kon afmaken. Ilse helemaal happy met haar kleren. Uiteindelijk heb ik David Letterman liggen kijken en de late late show. Van die laatste show heb ik niet veel gezien, daar ik 's nachts  wakker werd van de TV snel  uitzetten en lekker doorslapen. 
I

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 10881

Voorgaande reizen:

04 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Rondreis Florida

19 Maart 2013 - 26 Februari 2013

The price is right: Reisje Turkije - Belek

17 September 2012 - 08 Oktober 2012

Rondreis Westcoast VS

Landen bezocht: