Dag 3: Sequoia National park - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 3: Sequoia National park - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 3: Sequoia National park

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 September 2012 | Verenigde Staten, Bakersfield

Een dag te laat, maar hierbij het verslag van gisteren. Over de reden van de vertraging later meer. Woensdagochtend zijn we op tijd opgestaan straat in de bergen.

Om 9.15 uur hebben we voor het eerst getankt. In de VS is het eerst betalen en dan tanken. Voor 60 dollar er ingegooid en off we went. Vier uur later arriveerden we bij Sequoia national park? Met onze Nationale Park pas konden we zo doorrijden. Het park was schitterend en lag op meer dan 2500 meter hoogte. De eerste meter bestond vooral uit gesteente maar ging snel over op veel groen en bossen. Sequoia bestaat uit 34 bossen met sequoia bomen en mammoet omen. En dan hebben we het over echt enorme bomen. De stammen zijn echt gigantisch. Na aankomst op de top zijn we doorgereden naar de min attrAction van het park, namelijk de generaal Sherman tree, ongeveer een kilometer lopen van de parkeerplaats. Het pad loopt langs vele grote bomen en was indrukwekkend. Aan het eind van het pad stond ShermN, door ons omgedoopt als The sherminator.

Na de terugweg zijn we een stuk teruggereden om te gaan kijken naar een omgevallen mammoetsbom die nu als tunnel dienst doet. Vervolgens zijn Frenk en ik nog gaan wandelen over een speciaal pad in de hoop beren tegen te komen, maar helaas. Geen beren gezien, hoewel een koppel wel beweerde dat zij een beer met babybeer hadden gezien. Wij kwamen niet verder dan een paar herten en wat eekhoorns. Crescent Meadow leidde ons echter wel naar een uitgeholde sequoia dat uitgehakt was als woonhuizen. Daarin heeft tot zijn 84ste Hale Tharp gewoond met twee indianen. Na een uur kwamen we terug bij de dames. Snel hebben we det terugweg naar beneden ingezet. Door wegwerkzaamheden moesten we 20 minuten wachten voordat we verder naar beneden konden. Om de 20 minuten mocht verkeer naar beneden en na 20 minuten het verkeer naar boven. Voor het donker arriveerden we beneden en zijn we doorgereden naar Farmersville waar we voor het eerst bij de Mac hebben gegeten. Overigens is het eten en drinken erg goedkoop gezien de stand van de dollar t.o.v. de euro. Frenk heeft de rit in de been gedaan en je kan zien dat hij daar veel ervaring mee heeft.

Na het eten heb ik het van Frenk overgenomen en zijn we nog een uur onderweg geweest. Bij het eerste bordje motel zijn we van de snelwegafgegaan en zijn de dames gaan informeren naar de prijs en de kamers. Een Indiase dame kwam hen tegemoet en liet hen de kamers zien. De prijs was 35 euro per kamer. Nadat de kamers betaald waren en de borg betaald was, hebben we de koffers uit de auto gehaald en zijn we naar binnen gegaan. De kamers waren echtte smerig voor woorden. Alles leek vuil, ik heb met slippers aan gedoucht en Ilse en ik hebben op het bed geslapen want we durfden beide niet onder de dekens te slape. Ik was erg boos omdat ik niet begreep waarom we niet door waren gereden. Heb die boosheid ook wel afgereageerd, niet terecht maar ook ik heb mijn nukken ;-). Ik voelde me gewoon niet veilig daar. Heel de nacht ook niet geslapen. Om twee uur arriveerde een man en een vrouw en gingen de kamer naast ons binnen. Twee uur later gingen ze weerleg, dus was het snel duidelijk wasvoorschrift motel dit was. Dat werd nog duidelijker toen Frenk twee condooms vond in zijn kamer. Uiteindelijk de deur afgegrendeld met onze koffers en het beste van pogen te maken. Het motel had ook geen wifi, dus een eerder verslag was niet mogelijk. Morgen een nieuw verslag over onze reis naar Death Valley!

• 22 September 2012 - 23:24

Wil Verlaan:

Hoi Allemaal wat een mooi park was dat,ben maar blij dat jullie geen beer zijn tegengekomen Mark je weet echt niet wat die beesten doen ik vindt het heel leuk om iedere dag iets te lezen,en dan lekker eten bij de Mac toch wel anders dan in holland he,maar ik vindt de hamburgers in een gewoon restaurant daar beter en niet duur.leuk dat de meisjes een kamer hebben uitgezocht goedkoop was het wel maar schoon!!!!!! ja je maakt er van alles mee hoor maar het zijn toch leuke dingen Wij wensen jullie verder een veilige reis en geniet luitjes groetjes Tante Wil Oom Jan Doei doei.