Dag 5: Death Valley & Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 5: Death Valley & Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 5: Death Valley & Las Vegas

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

21 September 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na een ontbijt om 8 uur, continentaal buffet ontbijt, zijn we om 9.30 uur vertrokken uit Stovepipes Wells vertrokken. Het was er bloedwarm, boven de 40 graden. Ik heb de uren in dat nationaal park ook een enorme dorst gehad. Liters gedronken. Het aan hebben van de airco in de auto werd zelfs afgeraden. Tevens werd je gewaarschuwd om niet buiten de wegen en paden te komen. Dat advies hebben we opgevolgd mede vanwege het bekende verhaal van de directeur van 013 die in dat park overleden is. Een gewaarschuwd mens...

Het park zelf viel mij persoonlijk tegen, vanwege de enorme warmte straalt t park m.i. Vooral eentonig, dor en saai landschap uit. Na een paar uur kloven een vlaktes van verziltng, hadden we het zelf wel gezien en gehad met de warmte.

Om 1 uur besloten om naa Las Vegas te reizen: Vegas baby!,
Om 16 uur kwamen we in hotel Luxor aan. Een hotel in de vorm van een piramide en geheel in Egyptische stijl. Daar leerde mij dat van te voren boeken meer kost. Uiteindelijk hadden we een vierpersoonskamermkunnen boeken voor nog geen 396 euro voor twee nachten. Het bleek een kamer te zijn op de 19 verdieping oftewel voor iemand met hoogtevrees een moeilijk moment. De kamers waren redelijk luxe.

Na de koffers op de kamers te hebben neergezet, hebben we het hotel bekeken en casinogedeete bestudeerd. Vevolgens gegeten bij Hooters, al viel dat wat tegen. Na een maatijd, weer een burger met friet, zijn we de strip gaan verkennen. Het gedeelte van de casino's in nenoverlichting en vol met straatartiesten en voorstellingen voor het hotel. Zo heeft het belagio een fonteinenshow en pleausure eiland een piratenshow.

Aan de strip zit een gigantsche M&M shop. Erg leuk en van alles te verkrijgen wat met het betreffende snoep te maken heeft. Uiteindelijk mezelf in de hand kunnen houden en niksgekocht.

Wel was het erg lachen dat Frenk en ik steeds van alle kanten kaartjes van strippers en prostituees in ons handen kregen geduwd, maar we zijn zo netjes geweest ons niet te laten verleiden haha. Sommige duwden die heel stieken in je handen om te voorkomen dat onze dames dat zageb haha,

Na een stuk lopen zijn we omgekeerd. Bij MGM kon je op de film met The Voicenvan amerika. Je kon op zo'n rode stoel van de jury. Je draaide met stoel en al om als je drukte op de knop. Vervolgens werd je in een film gemonteerd zodat het was alsof je in het programma zelf zat. Leuk om te doen, maar wsnhelaas niet meer open. Na een klein gokje in het casino, zijn we gaan slapen. Kwart voor 1 ging t licht uit voor mij in Sin City....

• 25 September 2012 - 18:07

Henk:

Leuk dat wij jullie reis kunnen volgen.
    Ilse van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat wij er niet bij kunnen zijn.
    Zelf zit ik nu in Grenoble en morgen in Nantes aan de kust. Wel om te werken uiteraard.
    Met Vera is alles goed.
    Wens jullie nog veel plezier. Hebben jullie de bank laten klappen in het casino?

Groeten, Henk

Vera:

he ik lees dat jullie het leuk hebben gehad in vegas hoop dat je vette prijzen hebt gewonnen in het casino en waren de hamburgers met friet lekker en met amerikaans frietsaus tot jullie volgend avondtuur groetjes vera xx

• 25 September 2012 - 20:52

Marlies:

Nou Vera, 4x is wat overdreven, toch? Maar ja, Vera vindt momenteel alles `VET`.
    Behalve dat zij deze afgelopen week nog niet 1 x een burger heeft gegeten, haha.
    Ilse, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wel apart toch om het op deze manier te vieren?
    Vera en ik zullen samen toosten op jou met koffie en thee, lekker warm, want het is echt herfst hier.
    Jullie zitten er in ieder geval warmpjes bij, goeie reis verder, veel plezier en wees voorzichtig. Ben wel reuze benieuwd naar de foto`s later. Feest ze nog, dan ga ik Vera naar bed helpen ( het is al 20.30u geweest, haha)Groetjes, xx Marlies

• 25 September 2012 - 22:20

Wil Verlaan:

Hoi Ilse Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag ik heb het ook al op facebook gedaan maar nu ging ik naar de email en daarom doe ik het nog maar een keer,en jullie vinden het super in Vegas?het pyramide hotel is wel mooi he,het lijkt een heel groot flat gebouw met de galerij,wij vinden het leuk om steeds iets van jullie te horen zo beleven wij onze vacantie ook weer een beetje mee,genieten jullie maar lekker het is zo snel voorbij maar denk daar nog maar niet aan doei doei tot de volgende keer kus speciaal voor jou van ons.Tante Wil Oom Jan.