Dag 2: Yosimite national park - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 2: Yosimite national park - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 2: Yosimite national park

Blijf op de hoogte en volg Mark

18 September 2012 | Verenigde Staten, Mariposa

Zo dag twee zit er ook alweer op. Gaat snel zo.

Het was toch weer een korte nacht. We waren allemaal rond half 5 al wakker. Toch nog last van het tijdverschil en de lange reis? Uiteindelijk hebben we ons rond 8 uur uitgecheckt en zijn we naar Starbucks gereden. Na een grote café latte, hebben we ontbijt gehaald in een supermarkt. Wel een leuke ervaring dat boodschappen doen in de USA. Alles is groter. Na de boodschappen begon de reis naar Yosemite park. Voordat we daar aankwamen zijn we even gaan koffieen bij The Black Bear, zo'n echt Amerikaans cafeetje.

Na een uur heb ik het stuur overgenomen van Frenk en daar had ik snel spijt van. Frenk is wat dat betreft een geweldige chauffeur met ervaring. Ik kon gelijk de bergen in en eerlijk is eerlijk damn wat was ik nerveus. Mijn shirt kon ik uitwringen van erveusiteit.

Rond 12.45 uur kwamen we aan in een klein Uit kwamen we aan in het kleine plaatsje Groveland. Een echt traditioneel klein cowboystadje in de heuvels van Yosemite. Bij de dienstdoende ranger hebben we een national parkpas gekocht voor 80 dollar. Hiermee hebben we voor een jaar toegang tot alle nationale parken.

Een uur later arriveerden we in het nationale park. Erg indrukwekkend met veel rotspartijen gecombineerd met naaldbomen. Helaas lukt t me nog niet om foto's hier op te zetten. Het ziet erg geweldig mooi en indrukwekkend uit. We hebben uiteindelijk ook nog even kunnen pootjebaden in de rivier.

Na het bezoek zijn we opzoek gegaan naar een hotel. Dat viel niet mee.... De meeste waren of vol of hadden alleen suites voor meer dan 200 dollar. Uiteindelijk in mariposa, hoog in de bergen een echt Amerikaans motel gevonden. Een vier persoonskamer met twee bedden voor 129 dollar. We vielen gelijk op bij de Amerikaanse buurman uit Reno. Zoveel bagage moest wel voor meerdere dagen hier zijn. Gezien zijn lach, wist ie al beter. Een kort gesprek gehad met hem over Amerika en bier. Budweiser light was het beste merk aldus hem. Daarbij wees hij op zijn dikke buik.

Na alle koffers binnen gezet te hebben, zijn we gaan eten in en echt Amerikaans hamburgtentje. Met die standaard tafeltjes en zetelbanken en geheel behangen met LP platen van onder meer Elvis, Donny Osmond en The Fonze. Alle vier hadden we een hamburger, in diverse varianten, en frites. Ook hier weer halve liter bekers frisdrank die je gratis mag bijvullen. Ik zit er uren na het eten nog vol van.

Terug bij het hotel ben ik dit verslagje gaan toen. Respect voor Jacqueline die nog even ging sporten. Nu is het tijd om te gaan slapen. Morgen staat de reis naar Sequoia national park. Truste allemaal...

• 19 September 2012 - 08:01

Ferrie Huwae:

Hoi Mark,

Welkom in het land waar alles veel groter is. Heel veel plezier met partner en vrienden. Lekker genieten.

Groet,
    Ferrie.

• 19 September 2012 - 10:45

Vera De Vos:

he hebben jullie het leuk in Amerika hier gaat het goed. Ik heb zin om dag 3 te lesen groetjes vera

• 19 September 2012 - 14:03

Annemarie:

Hè,

Wat een leuke ervaringen al. Heb meteen een beeld
    bij dat hamburger tentje! Leuk joh!
    En idd RESPECT voor Jacqueline. Veel plezier nog en groetjes aan iedereen!

• 19 September 2012 - 21:02

Wil Verlaan:

Hoi Allemaal leuk jullie verslag te hebben ontvangen,ja het is allemaal ontzettend groot he,vindt jij het verkeer daar niet een stuk rustiger om te rijden Mark?ik vindt het super leuk om het zo bij te kunnen houden heel leuk,zeker daar wij ook die reis hebben gedaan,super he die hamburgers ja wij lachen wel eens met de reclame van de amerikaane bij ons is alles groter maar zo zie je het is werkelijk zo,is het weer bij jullie goed?wij wensen jullie nog een super vacantie toe groetjes en geniet allemaal wel uitkijken doei doei.