Dag 8: Op weg naar Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 8: Op weg naar Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 8: Op weg naar Zion National Park

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

24 September 2012 | Verenigde Staten, Springdale

Na een vermoeide nacht was ik erg snel in slaapgevallen. De discussie met Frenk over de tijd van opstaan heb ik niet meer afgemaakt ;-). Na een heerlijke. douche werden de koffers ingepakt en zijn we naar de uitcheckbalie gegaan. Maar tussendoor toch nog even gokje gewaagd, maar helaas weer geen geluk. Ook Ilse heeft t nog geprobeerd, maar helaas. Op naar de auto dus. Langzaamaan verlieten we Las Vegas, totdat we het beroemde welkomsbord van Las Vegas zagen staan. Toch even gestopt voor een fotootje. Vervolgens nog even goedkoop getankt en wat blikjes ingeslagen. Op naar het nationale park van Zion.

De weg naar Zion was redelijk saai. Na een paar uur zijn we gestopt bij Walmart, de grootste supermarkt in de Vs. Echt gekke werk, want ze hebben echt alles. Wat opviel is dat de verpakkingen ernorm zijn. Zo kan je een jerrycan heinz tomatoketchup kopen en was de kerstafdeling al ingericht. Overigens erg  goedkoop voor Europeanen, zeker nu de dollar op bijna 1,30 euro staat. We hebben ons ontbijt gekocht en zijn verder op pad gegaan.

Op een kleine cowboynederzetting na waar we stopten, kwamen we verder niks tegen. Tegen zes uur plaatselijke tijd arriveerden we bij een motel, Pioneer Lodge  in Springdale. Ilse en ik hebben daar een kamer gehuurd met een heerlijk kingsize bed en een bad. Erg leuke en cowboyachtige kamer. Ik heb mijn zwembroek gelijk aangedaan en ben samen met Frenk in het bubbelbad gaan zitten. Het was een schitterend uitzicht vanuit het bad en de kamers, namelijk op de eerste bergen van Zion. Echt een aanrader om daar te verblijven. Na een gesprek met een New Yorker, heb ik Frenk in het bad achtergelaten met die Amerikaan en ben ik naar Ilse gaan kijken. Voordat ik in het bad dook, ben ik met Ilse naar de wasserette gelopen en hebben we voor drie euro onze kleren gewassen. Ilse bleef daar wachten terwijl ik me even kon ontspannen. Samen met ilse de kleren opgevouwen en hebben Op de kamer even The Voice gekeken. Het concept daar is precies hetzelfde. Respect voor John de Mol.  Talpa werd ook genoemd op se aftiteling. Leuk om Christina Aguileirra en Adam Levine zo te zien. Ook veel humor.

Om negen uur zijn we met vieren naar het restaurantje van Pioneer Lodge gegaan en hebben we daar wat gegeten. Ilse nam een kipsalade met blauwe kaas, zelf heb ik een kippenborstje met frietjes besteld. Voor t eerst geen refill gehad van onze soda's. In de meeste eettenten betaal je het eerste glas, maar ontvang je gratis een nieuw glas als het op is net zolang dat je niet meer wil. Om 22 uur zijn we naar onze kamers gegaan. Even gedoucht en tv gekeken. De standaard tv series zijn daar ook op de buis: friends, king of queens, etc. Na het typen van mijn laatste verslag, heb ik het ligt uitgedaan. Ilse sliep al, dus werd t tijd dat ik ook ging slapen. Morgen een lange wandeldag in Zion en natuurlijk een speciale dag voor Ilse...........

  • 26 September 2012 - 22:00

    Wil Verlaan:

    Hoi Mark ik schrijf steeds anders stom he,maar dat komt als ik een mailtje van jullie zie maak ik het gelijk open en kijk ik niet verder,maar ik weet wel jullie vermaken je eigen prima leuk hoor,en was er in de wasserette airco?.In die hele grote supermarkt zijn wij ook geweest je kijkt je oogen uit het is onverstel baar zo groot en de prijzen vallen er best mee.Gaan jullie nu richtig L.A en Hollywood dan komen jullie denk ik ook nog langs de zeeuw leeuwen ook leuk om te zien hoor en ook het plaatsje Camel is ook erg mooi, nu is de was gedaan en kunnen jullie met een gerust hart verder heel veel plezier liefs van ons Tante Oom Jan.doei doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 10879

Voorgaande reizen:

04 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Rondreis Florida

19 Maart 2013 - 26 Februari 2013

The price is right: Reisje Turkije - Belek

17 September 2012 - 08 Oktober 2012

Rondreis Westcoast VS

Landen bezocht: