Dag 12: Monument Valley - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 12: Monument Valley - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 12: Monument Valley

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 September 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Dag 12: Monument Valley en horseshoe bend

Wederom was het vroeg dag, maar persoonlijk vind ik dat altijd prettig na een minder motel.  De sleutel mochten we in de kamer achterlaten, ook wel apart. We verlieten motel Canyonlands om aan de overkant te ontbijten. In het restaurant nam ik wederom pancakes (voor iemand die geen eieren lust is ontbijten in de USA erg lastig) en Ilse had een uitgebreid ontbijt met schrambled eggs, spek en iets wat op een hamburgertje leek. Natuurlijk een flinke bak koffie erbij om wakker te worden. Om 10 uur zijn we op pad gegaan richting Monument Valley, waar we een klein kwartiertje later arriveerden. 

Monument Valley is een park/vallei in handen van de indianen. Onze pas voor de nationale parken was niet geldig, dus dat werd betalen. Voor 6 euro de man mochten we naar binnen. De route in het park was voornamelijk offroad, waarbij Ilse veel plezier had in het rijden aldaar. Zelf werd ik er redelijk misselijk van of was het wellicht echt de rijstijl van Ilse? De oude bergen in de vallei rijzen op uit de voornamelijk woestijnachtige gronden en staan symbool voor het oude wilde westen. Monument Valley heeft ook al vaak als achtergrond gediend voor diverse films, series en tv shows. Tijdens onze offroad toir hebben we o.a. The three sisters en John Ford's point bezocht. Helaas hadden we een bus Chinezen voor ons, die zich wederom redelijk asociaal gedroegen, zoals voor onze fotolenzen gaan staan. Frenk wordt overigens een beroemdheid in China, omdat hij op een rots klom waarna hij door een Chinese man werd gefotografeerd. Wel hebben we erg gelachen op het einde van de offroad tour toen de open bus van de Chinezen iets te hard over een heuveltje vloog en ze allemaal tegelijk omhoog vlogen. Monument Valley hebben we afgesloten met een bezoek aan het Visitor Centre.

Vervolgens doorgereden naar Antilope Canyon, ook in beheer bij de indianen. Bij de entree bleek dat de toegangsprijzen erg hoog waren. Een vast bedrag van 6 dollar de man en vervolgens nog een bedrag van 20 euro voor een uur in het park onder begeleiding. Daarbij werd fotograferen ook nog eens aan strikte eisen gesteld, waardoor de zin om er binnen te gaan vervloog. Hup de auto ingestapt en doorgereden naar de Horseshoe Bend gereden. Dit is een grote rotspartij, omringd door een stromende rivier aan het einde van de Grand Canyon. Indrukkwekkend, maar voor iemand met hoogtevrees zoals ik erg beangstigend. Ik kreeg het al benauwd van die figuren die zo nodig voor de foto op het rand balanceerden. We waren er rond zonsondergang, dus dat zou mooie foto's geven. Jacqueline en ik zijn vanwege onze hoogtevrees al eerder omgekeerd en in de auto hebben we gewacht op Ilse en Frenk. 

Nadat we weer compleet waren hebben we ween begin gemaakt aan onze trip naar de Grand Canyon. Onderweg even gestopt bij de Walmart. Daar blijf ik me verbazen over de prijzen. Wat is Nederland toch duur. Zelf kwam ik een leuk carnavalskostuum tegen van Captain America voor nog geen 30 dollar, maar helaas hadden ze mijn maat niet meer. Wel wat kerstverlichting gekocht daar voor een paar dollar. Vervolgens zijn we doorgereden.

Rond acht uur zochten we een slaapplaats, maar geen motel in de buurt. Uiteindelijk bleek de enige oplossing een slaapplaats te zoeken in de Grand Canyon, mede omdat de tank aardig leeg was. Zelf moest ik rijdend het nationale park in terwijl het volledig donker was. Plotseling moets ik vol op de rem. Een tweetal ogen keken ons recht aan vanuit de weg. Een enorm groot hert met een groot gewei stond midden op de weg. Het keek ons aan, bleef even staan en draaide toen om. Voor mij een teken om meer groot licht te gebruiken en me compleet te houden aan de snelheidslimiet. In het eerste dorpje bij de Grand Canyon hadden we geen geluk. Wel een paar kamers voor vier personen, maar steeds rond de 200 dollar. 

In het tweede dorpje moest ik wederom remmen, maar deze keer voor een eland. Mooi groot beest, maar erg aan het grommen. Aangekomen bij het eerste hotel, hebben we twee kamers genomen voor 130 euro per stuk. Beetje duur, maar wel erg fijne kamers. Ilse en ik hebben een pizza gehaald, want het was al half 11 en hebben die op onze kamer gegeten. Na wat tv-gekeken en douchen hebben we rond 1 uur het licht maar eens uitgedaan. Morgen een bezoek aan het grootste nationale park, waar ik erg zin in heb, maar ook wel een beetje vrees, namelijk de Grand Canyon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 10881

Voorgaande reizen:

04 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Rondreis Florida

19 Maart 2013 - 26 Februari 2013

The price is right: Reisje Turkije - Belek

17 September 2012 - 08 Oktober 2012

Rondreis Westcoast VS

Landen bezocht: