Dag 14 - Everglades dag twee - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 14 - Everglades dag twee - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Everglades dag twee

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

17 Juli 2013 | Verenigde Staten, Florida City

Vanochtend een prima ontbijt gehad in het Floridain. Heel uitgebreid met veel fruit. Een aanrader. Terug bij onze hotelkamer gekomen bleken we aan beid kanten Nederlandse buren te hebben. Wel grappig om na een lange tijd weer Dutch te horen.

Na een onderling overleg kozen we ervoor om weer de Everglades in te gaan. Het regende nogal en in het stadje was verder niet veel te doen. We kozen ervoor om deze keer het park vanuit het westen te betreden en zo helemaal door tot de laatste vistor center Flamengo. Met onze entreeticket van gisteren konden we zo doorrijden. Eerste stop was het Ernesto visotor center waar een tentoonstelling was over de bedreigingen voor de Everglades. Vervolgens een wandelpad genomen waar we lekgestokem werden door muggen. Tenslotte door naar het zuidelijkste puntje echter daar was niets te doen. Onderweg mijn nieuwe lens kunnen testen op de aanwezige vogels, echter geen alligators meer gezien. Na een leuke maar natte middag gingen we naar ons hotel Travelerlodge in Florida City. Het hotel hadden we reeds die ochtend per app geboekt. Bij aankomst kwam de zon door waardoor Vera en ik nog het zwembad in konden. Water was wat koud maar heerlijk.

Na het zwemmen omgekleed en gedoucht. Vervolgens weer eens bij Denny's gegeten. We kregen 20 procent korting vanuit het motel. De dubbele cheeseburger die ik kreeg kon niet eens in mijn mond. Afgerekend en nog even naar walmart voor wat drinken. Opvallend daar was veel politie en controles van uitgaande klanten. Erg apart. Daarna ons bed in. Morgen de Keys, maar de weersvoorspellingen zijn erg slecht. Duimen. dus