Dag 13 - Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 13 - Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Everglades

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

16 Juli 2013 | Verenigde Staten, Homestead

Na een goede nachtrust in het Best Western van Naples en een goed ontbijt, checkten we uit. Het weer was redelijk dus we hadden goede hoop. Voor de zekerheid gooiden we de tank van de auto nog even vol. Rondom de Everglades zou het wel een stuk duurder zijn. Na een uur rijden kwamen we aan in Everglades city aan de rand van de Everglades. We reden door naar Jungle Erv's, een bedrijf dat airboats door de Everglades organiseert. Het was redelijk prijzig maar zoiets moet je doen als je er bent. Na het afrekenen werden we naar de aanlegplaats gestuurd, dat ongeveer een mile verder terug lag.

De locatie had een kleine shop, een terras en een aanlegplaats waar twee airboats lage. We moesten nog wachten omdat we om 11.15 uur zouden vertrekken. Een van de kapiteins stuurde ons naar het terras, daar in de aangelegen sloot een alligator zou liggen. En die lag er ook. Een enorme grote alligator van ongeveer twee meter lang. Wat een joekel. Vervolgens werden we getroffen door een hoosbui. We deden onze poncho's maar alvast aan, maar de bui ging snel ver en de lucht werd blauw. Het werd ook aardig warm. Na ons ingesmeerd te hebben anti muggenolie, gingen we een uur het water op. De airboats maakte een enorm lawaai, maar de oorbeschermers deden hun werk. Daarna was het een uur genietn. Afwisselend alligators gezien, met snelheid door het moeras en nadere uitleg van de kapitein. Erg leuk en aan te raden. Na een uur kwamen we tevreden aan wal.

Vervolgens doorgereden naar de boardwalk van het bedrijf. Een van de werknemers vertelde ons daar meer over alligators en hun geschiedenis. Uiteindelijk mochten we er nog 1 vasthouden, wat de dames echter niet wilden. Maar ik wilde weleens voelen hoeveel er een weegt en hoe ze voelen. Na het maken van de foto's gingen we verder. Volgende stop Shark Valley visite center.

Daar aangekomen moesten er eerst 10 dollar entree betalen en reden we verder. We huurden wat fietsen voor een tocht van 24 kilometer. Dat was echt genieten. Links en rechts lagen alligators, slangen en vogels op soms nog geen 1 meter afstand. Erg spannend en leuk. Halverwege was een uitkijktoren waar we de Everglades konden overzien. Erg indrukwekkend. Na een tocht van twee uur kwamen we terug en leverden we onze fietsen in.
Moe van voldaan vertrokken we naar ons hotel Floriadian in Homestead. Een mooi en vooral Spaans hotel. Vera en ik wilden nog wat gaan zwemmen, maar omgekleed en al stapten we in de regen naar buiten. Dat werd dus douchen en omkleden.

We reden door naar een restaurant Ruby Tuesday. De sfeer in Homestead was echter anders. Niet echt gemoedelijk, veelbloemig links en rechts, maar vooral onvriendelijke mensen. Na nog wat boodschappen bij Publix, pakten we nog een koffie bij Starbucks en door naar het hotel.

De volgende dag wilde we naar de keys, maar het weer was net echt denderend. De weerberichten waren ook slecht voor de komende dagen. We besloten morgen het weer af te wachten en dan te beslissen. We zullen zien.