Dag 3 - Kennedy Space Center - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 3 - Kennedy Space Center - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Kennedy Space Center

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

06 Juli 2013 | Verenigde Staten, Titusville

vanochtend was ik i.i.g. weer vroeg wakker. De afgelopen dagen ben ik helemaal lek gestoken en dat betekent veel jeuk en veel wakker. De dames hebben natuurlijk weer geen last van de muggen ;-). Afijn om 9 uur checkte we uit bij Days Inn Midtown hotel aan de Highway 1 in Fort Pierce. Een leuk en simpel hotel, redelijk schoon en wat achterstallig onderhoud. Zo kon de deur niet op slot, maar met de extra sluiter en stoel voor de deur uiteindelijk prima opgelost. Voor ontbijt kozen we ervoor om bij Walmart wat te gaan halen. Ik blijf me verbazen over deze winkels. Groot en echt alles verkopen ze er. Nadat we wat drinken en deegwaren hadden gehaald. Gingen we op pad.

Na een tocht van 1 uur en 49 minuten kwamen we aan bij het Kennedy Space Center van Nasa. Dit park is volledig ingericht op het ruimtevaartprogramma en haar geschiedenis van de Verenigde Staten. Het was er niet echt druk en nadat we aan de poort parkeergeld ad $5 hadden betaald, parkeerden we de auto dichtbij de ingang. Gelijk door naar de kassa's, waar we met onze visit Orlando pas ook nog eens $15 dollar korting kregen. Een gedegen voorbereiding loonde dus.

Met een temperatuur van boven de dertig graden was het erg warm voor een park. Maar het was de moeite zeker waard. Eerst door een park gelopen waar diverse raketten en capsules getoond stonden. Wij keken onze ogen uit. Vervolgens gekozen voor de bustour langs een observatietoren en een museum met daarin onder meer de diverse gebruikte ruimtepakken, shuttles en wagens. Pronkstuk was de apollo 8. Wat een gevaarte zeg. De gidsen in de bussen waren erg gepassioneerd en bleken ook veelal ex crewmembers van Nasa te zijn zoals engineers.

Na de bustour zijn we onder meer naar de nieuwste attractie gegaan, namelijk de Atlantis. Deze legendarische shuttle stond centraal in een nieuwe attractie. Beginnende met een film e eindigt met de echte Atlantis, de shuttle die onder meer gebruikt werd voor het bemannen en bevoorraden van het internationale ruimtestation. We eindigde ons bezoek met een 3D film over het internationale ruimtestation. Het was een erg interessant, leerzaam en leuk bezoek aan Nasa. Ik zou iedereen aanraden om daar een bezoek je aan te brengen.

Onze auto hadden we snel gevonden, waarna we weer op pad gingen. Het eerste hotel dat ik had genoteerd, bleek genoeg kamers over te hebben. Het betrof het Best Wester Space Shuttle Inn. Erg schone en mooie kamers. Eerst maar wat gaan eten bij de Subway. Goedkoop en een keer wat anders. Na het eten en een aantal smeekbedes van Vera ben ik met haar gaan zwemmen. Na een koffie met Ilse hebben we de dag afgesloten door het hotel voor de komende dagen alvast te boeken via hotels.com. Lang leven de Ipad en een app.

Morgen hoeven we niet vroeg op De bestemming is Super 8 Orlando nabij de International Drive. Ongeveer 45 minuten rijden vanuit hier. In Orlando en het betreffende hotel blijven we 3 nachten. Wat we daar gaan doen..... tja dat lees je de komende dagen weer :-)

• 07 Juli 2013 - 16:57

Tante Wil:

Hoi Mark Ilse en Vera,fijn dat het goed gaat,ja Mark daar kun je zeggen dat je in een supermarkt bent,en wat jullie nu hebben west stern dat zijn bijna altijd goede hotels,voor ontbijt moet je van die kleine restaurantjes opzoeken een soort waar ook de vrachtwagens stoppen,heerlijk gebakken eieren met spek en aardappels en koffie en thee die vinden wij altijd super,het water staat in mijn mond terwijl ik het schrijf.En dat het er warm is kan ik me voorstellen,hier is het ook warm hoor,en als jij met Vera gaat zwemmen doe je gelijk iets aan je sport en Ilse kan even rusten,Wij wensen jullie een hele fijne voortzetting van de vacantie,en goed uitkijken heel veel plezier.xxx