Dag 5 - Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 5 - Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Universal Studios

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 Juli 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag stond het eerste park van Universal op het programma. We kozen voor Universal Studios. Dit park leek veel op het lark van Universal dat Ilse en ik in Los Angeles hebben gezien. In Orlando hadden ze echter wat meer attracties.

Om 8 uur zijn we gaan ontbijten. Het was weer een standaard zoet Amerikaans ontbijt dat er aangeboden werd. Dus weer cinnemonrolls, waffels, muffins, etc. Na het ontbijt mijn rugzak gehaald en vervolgens op pad gegaan. Het pretpark lag op ongeveer 1,5 km lopen dus we zijn op te voet gegaan. Dat de VS niet echt berekend is op voetgangers bleek al snel. Korte paden, die soms apart uitmonden en voetgangers stoplichten die ons vaak oversloegen dan wel niet werkte. Maar ach, om eeen uurtje of half 10 kwamen we aan op de city walk. Dat is een gebied voor de pretparken van Universal met ontzettend veel restaurantjes en barretjes. Natuurlijk mocht een grote bioscoop niet ontbreken.

Na een lange rij waar onze tassen werden gecontroleerd, mochten we de city walk op, waar we rechtstreeks doorliepen naar Universal Studios. Een leuk ruim opgezet park waar we kozen om links om te lopen in de hoop de grote drukte te omzeilen. In het begin ging dat goed, maar al snel viel dat wat tegen. Het was er ontzettend warm en erg druk.

We begonnen met de attractie Terminator 2 3D. Een film met show over de gelijknamige filmreeks. Vervolgens bezochten we onder meer the simpons the ride, de leukste attractie volgens de dames. Een simulator van een achtbaan in de vorm van The simpsons. Vera en ik zijn nog in Men In Black geweest,waar je op aliens moest schieten. Natuurlijk won ik van Vera Met 60.000 punten ;-) . Andere attracties waren onder meer Disaster! En Twister. De laatste attracties was ook de drukste, nl Transformers 3D. De wachttijd van de rij was ongeveer een uur. Toch wilde ik deze graag nog eens zien. Gelukkig waren er veel ventilatoren rond de wachtrijen om je wat te koelen. Transformers blijft een geweldig avontuur waar je in een karretje et een 3D bril op, in een gevecht komt tussen robots. Erg indrukwekkend en leuk.

We koen als avondeten voor en broodje gezond. 'S middags had ik zelf nog een hamburger met friet gepakt, die je zelf mocht beleggen. Aangezien ik daarna de wc in een uur tijd regelmatig zag, leek me een licht avondmaal wel het beste.

Na het eten kozen we voor een bezoek aan een giftshop, waar Vera nog een minion van de film Dispicabel Me 2 wilde kopen. Ze kwam helaas een paar dollar tekort, dus die hebben we maar bijgelegd. Ze ligt nu ook op bed met haar nieuwe beer en minion.

Vervolgens de terugreis aangevangen. Deze viel tegen, aangezien mijn voeten erg zeer deden. Ma terugkomst maar snel zwembroek aangedaan en met de dames gaan zwemmen in het zwembadhotel. Heerlijke temperatuur had het zwembad.
Ilse ging al snel weer terug, maar ik ben ng een tijdje met Vera blijven spelen. Om half 10 maar naar de kamer gegaan voor een douche. We lagen er alle aal op tijd. Rond 10 uur ongeveer. Ik was erg moe dus sliep al snel, maar de dames ng sneller. Hopelijk een paar uurtjes goed pitten want om 7 uur gaat de wakker voor een nieuwe dag op het tweede park van Universal, Island of adventure. Ik kijk er erg naar uit, vooral voor het gedeelte van Harry Potter. Ben benieuwd dus!!!

Slaap lekker allemaal!



  • 11 Juli 2013 - 00:14

    Tante Wil:

    Hoi Vera Ilse en Mark wat hebben jullie toch een super reis,wij zijn blij dat jullie zo genieten,wij zijn sinds vanavond op de camping,het internet is hier gewoon slecht maar ik probeer jullie te volgen,wij wensen jullie morgen weer een leuke dag toe,lekker toch datjullie zo goed kunnen slapen,ja Mark en geen echte vette hap meer nemen ha ha,maar daar leer je van,genieten jullie lekker en ik probeer het morgen weer ,hier is het weer vandaag een stuk minder maar ik vindt het niet erg,liefs goed uitkijken en genieten doei doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Rondreis Florida

......

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2013

Dag 15 - Miami

17 Juli 2013

Dag 14 - Everglades dag twee

16 Juli 2013

Dag 13 - Everglades

15 Juli 2013

Dag 12 - Naples

14 Juli 2013

Dag 11 -Sanibel Island
Mark

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 10906

Voorgaande reizen:

04 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Rondreis Florida

19 Maart 2013 - 26 Februari 2013

The price is right: Reisje Turkije - Belek

17 September 2012 - 08 Oktober 2012

Rondreis Westcoast VS

Landen bezocht: