Dag 7 - St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 7 - St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 7 - St. Augustine

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

10 Juli 2013 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Vandaag stond er een wat langere reis op het programma. Dat wil zeggen een afstand van circa 190 km, een kleine twee uur rijden. Op zich viel dat dus wel mee. Om half 9 zaten we buiten aan de ontbijttafel en een half uur later waren we de koffers in de auto aan het laden. Helaas bleek later dat ik mijn omvormer in het stopcontact had laten zitten, maar gelukkig heb ik er nog 1. Al is dat wel een met gebruiksaanwijzingen.

Na een redelijk snelle rit, weer zonder tolwegen, kwamen we aan in het oude plaatsje St. Augustine. Het stadje was in de 15de eeuw gesticht door Spanjaarden en de Spaanse invloeden zie je erg terug in het stadje. We kozen ervoor om het centrum te voet te bezoeken. Dat bleek een goede keuze te zijn want alles lag wel op loopafstand.

Eerst bezochten we een spaanse fort aan de kust, castillo de san marcos, vervolgens liepen we langs de kustlijn en de haven richting het oudste huisje van de stad en de kazerne. Vervolgens terug naar het centrum waar we even de kathedraal bekeken die in de steigers stonden. Uiteindelijk liepen we naar het Lightjner museum waar we eerst op de hoek een koffie heben gedaan bij Starbucks wat officeel geen starbucks mag heten. De stad wil duidelijk niet dat de stamdaard fastfood en nationale ketens zich vestigen in de stad. Terecht overigens want dat zou gezien de uitstraling van ketens als Burger King en Mc Donalds de stad qua aanzicht erg vervuilen. Vera presteerde overigens om haar frappaciano compleet in ijs te veranderen haha. Na een bezoek aan het Lightner museum/stadhuis, zijn we nog stil gaan staan bij het Flagner museum en het Flagner college. Tenslotte zijn we naar het authentieke winkelcentrum gaan kijken en bezochten we het oudste houten schoolgebouw van Amerika. Erg leuk om te zien.

Nadat we de auto hebben opgehaald bij het visitorcentrum, reden we richting St Augustine Beaches. Daar aangekomen hebben we ng even op het strandgelegen. Ik viel al snel ff in slaap, de dames zijn even wat gaan wandelen. Even verderop stroomde wat publiek samen aan de rand van de zee. Er bleek een kleine haai aangespoeld te zijn. Reeds gesorven en zonder staat. Toch maar ff gekeken een een foto gemaakt. Die zie je nl niet aan de Hollandse standen.

Via internet had ik gisteren reeds een hotelkamer geboekt voor 37 euro. Aan de rand van St. Augustine verbleven we in een Super8. Ingecheckt en Vera en ik zijn wat gaan zwemmen. De kamers waren redelijk in orde, echter het zwembad was niet echt schoon en het volk dat erin zat niet al te zuiver. Dus we kwamen snel terug. Na het douchen zijn we nog naar de Premium Outlets gereden vlakbij ons hotel, sterker nog twee gebouwen verder. Aar was weinig te doen, waardoor we ervoor kozen om ook nog de prime outlets te bezoeken. Daar zaten wat betere winkels, maar ook hier veel uitgestorven. Dat wil zeggen veel winkels gesloten en weinig winkelend publiek. Zelf heb ik nog twee t shirts en 1 korte broek van Guess gekocht, Ilse een tas van Micheal Kors of zo iets. Duur was ie wel. Rond 21 uur arriveerden we bij Dennies, waar we ff gingen eten. Een gezonde kipschotel van de plaat ging er wel in.

Vervolgens op tijd naar huis en slapen. De volgende dag zouden we namelijk ongeveer 4 uur in de auto zitten, dus een goede nachtrust was gewenst.

• 12 Juli 2013 - 22:42

Tante Wil:

Hoi Hoi wat zijn jullie toch goed bezig,leuk hoor,vindt Vera het ook leuk?ja en als jullie willen zwemmen en er zitten vieze mensen in kan het water toch ook niet schoon zijn toch,ja jullie zullen het ook nu wel merken dat er veel winkels dicht zijn het is niet alleen in holland de armoede is daar nog erger,Maar jullie hebben het naar jullie zin en dat is belangrijk,ook iets dat de staart van de haai eraf was die is natuurlijk opgegeten er zwemt er zoveel rond,maar jullie toeren weer lekker verder,leuk ilse dat jij een mooie tas hebt gekocht en Mark een broek en shirts en is nu Vera aan de beurt ha ha,Wij wensen jullie een hele goede reis verder en goed uitkijken hoor,liefs en tot de volgende keer doei doei.xxx.