Dag 10 - Sarasota & Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 10 - Sarasota & Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Sarasota & Fort Myers

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

13 Juli 2013 | Verenigde Staten, Fort Myers

Deze ochtend begon rond 9 uur met een ontbijt. We hadden geen haast vandaag want checkout was uiterlijk 12 uur en we hadden eigenlijk alleen een autorit staan van St. Petersburg naar Fort Myers. 's Ochtends hadden we reeds via de app van Hotels.com het hotel Howard Johnson Fort Myers geboekt voor nog geen 35 euro. Dus dat lag al vast.

Het ontbijt was standaard net als ik de vorige hotels. Weinig bijzonders dus. Het nieuws in de ontbijtzaal werd gedomineerd door de rechtzaak tegen George Zimmerman. Een buurwacht die vorige jaar een getinte jongen doodschoot. Die kerel had allle bewijzen en schijn tegen zich. Interessant om vanuit mijn juridische achtergrond te volgen, zeker daar het rechtspraak betreft middels een jury. Opvallennd in deze zaak was dat het juri betrof van zes vrouwen. Voor mij stond de veroordeling al vast.

Rond 11 uur reden we weg. Eerste rustplaats was Sarasota en wel turtle beach. Onderweg weer veel revenbuien helaas, maar een dagje geen zon was voor onze huid wellicht het beste. Na een tijdje op het niet zo brede strand gezeten te hebben en wat pootje gebaden te hebben, gingen we weer verder. Opvallend veel diep plassen onderweg.

Wederom weer een tolbrug, een enorme brug vanuit Sarasota richting Fort Myers. Nog even gestopt voor de benodigde rust en het uitzicht. Rond half vijf kwamen we aan op het hotel, dat gelegen is nabij het vliegveld. Na het inchecken regende het echt pijpenstelen en hadden we flink onweer. Deze buien duurde wel een uurtje, die we doodden met. Wat lezen en internetten. Vervolgens zijn we wat winkels gaan kjken, waaronder de best buy en toy r us. He blijft me verbazen dat bijvoorbeeld een ipad zo'n 100 euro goedkoper os. Echt belachelijk duur land dat Nederland. Na wat verder gereden te hebben, zijn we gaan eten bij Wendy's. Persoonlijk dacht ik dat het een restaurantketen was, maar het bleek een veredelde Mac Donalds te zijn. Vervolgens naar de kamer, waar we ons klaar maakte avast voor de volgende dag. Morgen staat het schelpeneiland op het programma, Sanibel Island. Hopelijk wel zonder al die regenbuien van vandaag. Ht zwembad hier stroomde er zelfs van onder..... Ach we zullen zien.

Overigens net op het nieuws gezien: Zimmerman is vrijgesproken. What tha fuck..... Dat zal wel onrust geven hier in Florida.