Dag 8 - Ocala forrest - Reisverslag uit New Port Richey, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Ocala forrest - Reisverslag uit New Port Richey, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Ocala forrest

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

11 Juli 2013 | Verenigde Staten, New Port Richey

Een kort reisverslag vamdaag en slechts een paar foto's. Vanochtend rond half 9 ontbijt gedaan in het hotel. Het was erg beperkt en klein, maar ach we hadden weer wat binnen. Rond negen uur in de auto met als eerste bestemming het visitor center van Ocala Forrest. Na ongeveer 2 uur en 15 min. Kwamen wij er aan. Echter er bleek niks te doen te zijn. Geen enkele andere toerrist. Gekozen werd om door te reiden naar Silver Spring State Park, waar we een half uur later aankwamen. Dit bos had diverse looproutes. Na het betalen van 6 dollar entree, kozen we om een wandeling te maken dat liep naar de gelijknamige rivier. Een tocht wat ons helaas weer wat muggenbulten opleverde ondanks het goed insmeren met beet. Het einde van de route was schitterend. De foto's zeggen we genoeg. In de rivier mocht je niet zwemmen i.v.m. Alligators, echter er waren wel een paar kanoeers. De dames zagen dat niet zo zitten, dus we keerden om naar de auto.

Na meer dan een uur rijden, hebben we wat gegetem bij de Mac en vervolgens getankt bij Shell. Een volle tank kostte ongeveer 32 euro. Onbegrijpelijk wat we in NL zoveel betalen. Vervolgens doorgereden naar Homossassa springs waar we zeekoeien in de rivier wilden gaan bekijken. Deze rivieren bleken voor particulieren niet te bereiken zonder entree te maken via een park aangezien we om half 4 aankwamen en deze rond 5 uur dan wel half 6 gesloten werden, had dit weinig zin.

Uiteindelijk kozen we ervoor om bij new port richey bij de Walmart te gaan shoppen voor wat broodjes, kaas, wat drinken. Tevens kochten we wat strandspeetjes voor Vera aangezien de stranden eraan kwamen. Tevens even gepind. Natuurlijk ook even bij de Best Buy gekeken.

Rond kwart over zes kwamen we aan bij het Howard Johnson htel in New Port Richie. Voor nog geen 30 euro hadden we een kamer. Het volk echter wat er rond liep was niet al te fris en veel leken ook zat dan wel stoned te zijn. Maar de kamer was net gerenoveerd en zag er goed uit. Eerst zijn we maar gaan eten wat we de walmart hadden gehaald. Vervolgens ben ik nog kwartjes gaan halen bij een supermarkt in de buurt voor de wasmachine. Ilse had reeds wat wasmiddel gehaald dus zodoende hebben we bij het hotel een was gedraaid. Ondertussen was ik met Vera nog wat gaan zwemmen. Na het zwemmen nog wat tv gekeken en hup het bed in. Het was een vermoeiende lange reisdag geworden.

• 13 Juli 2013 - 23:32

Tante Wil:

Hoi Alle drie wat een reis,ja er kan wel eens iets tussen zitten wat niet zo leuk is,maar dat moet ook kunnen toch.Vera was dus vandaag aan de beurt om iets te krijgen leuk hoor,ja Mark de benzine prijs is daar een lachertje de mensen uit canada die dicht bij de grens wonen gaan ook in America tanken hoor,genieten jullie lekker en rustig aan doen,hebben jullie trouwens een schema gemaakt of is het we zien wel,veel plezier en liefs doei doei.