Dag 9 - Clearwater & St. Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 9 - Clearwater & St. Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Clearwater & St. Petersburg

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 Juli 2013 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

De nacht was wat minder dan de afgelopen dagen. De buren in ons hotel Howard Johnson bleken 's nachts met de noorderzon vertrokken te zijn. Ze waren zo sociaal dat ze alle lichten en de tv aan lieten staan. Door de airco aan te zetten hoorden we gelukkig die tv niet meer. Afijn na een ontbijt waar we alleen in ze zaal zaten, vertrokken we naar Clearwater Beach, waar we een uurtje of twee op het strand wilden verblijven. Helaas speelden een paar regenbuien ons parten, waardoor we een paar keer moesten schuilen. Rond kwart over 12 kozen we ervoor om door te rijden.

De volgende bestemming wat Fort de Soto, een park gelegen op een eiland, waar een paar stranden gelegen waren die rechtstreeks grenzen aan grasland. Tevens was er een oud Spaans Fort aanwezig. Het park is enkel per tolbrug te bereiken, waardoor eindelijk onze sticker voor de elektronische tol weer eens konden gebruiken.

Aangekomen op het park hebben we eerst het zuidelijkste strand bezocht, waar we een uurtje zijn geweest. Daarna het noordelijke strand, wat drukker bezocht was. Het was er ontzettend warm en zonnig, namelijk 33 graden. Ik had er die dag ook moeite mee moet ik zeggen, de dames deden het beter. Achteraf we allemaal wat verbrand. Het zeewater was heerlijk. Vera is nog ijs gaan halen, maar het was ook letterlijk ijs. Geraspt ijs gelegen in ranja. Wel verkoelend.

Rond vijf uur zijn we ons gaan afspoelen en gingen we op zoek naar een hotel. In St. Petersburg hadden we een coupon gevonden voor Hotel La Quinta st petersburg. De coupon was echter nie geldig vandaag zei de medewerker, echter voor 55 dollar mochten we de kamer hebben. Dat was precies het weekendbedrag van de coupon, dus lachend accepteerden we de kamer. Het hotel was een erg leuk spaansachtig gebouw, met onze kamer gericht op de binnenplaats waar het zwembad was. Na onze koffers uitgeladen te hebben en gedoucht te hebben, zijn we naar de pier van St Petersburg te rijden. Daar zouden een aantal restaurants zijn waar we wilden gaan eten. De pier was echter een maand geleden gesloten, waardoor er weinigte doen was. Na even rond het havengebied rond te hebben, zijn we toch doorgereden. Uiteindelijk kwamen we uit bij Applebee's, waar we onder het genot van een wedstrijd van de Tampa bay Ray's gegeten hebben.

Vervolgens zijn we naar het hotel gereden waar we besloten eens een keer uit te slapen. De volgende dag zou vooral rijden zijn.