Dag 4 - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 4 - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Orlando

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

07 Juli 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Deze ochtend konden we wat uitslapen. De volgende bestemming lag op slechts drie kwartier rijden van ons hotel in Titusville, namelijk Orlando. Rond half negen een ontbijt gedaan bij het Best Western Hotel. Eindelijk eens een fatsoenlijk continentaal ontbijt. De ontbijtzaal was redelijk klein dus het was wat behelpen. Standaard toasted bread, muffins, yoghurt etc was aanwezig. Na het ontbijt de koffers gepakt en de auto in. Om de hoek lag een Walmart waar we gestopt zijn voor wat boodschappen, namelijk water en shampoo. Vera had de shampoofles in bad laten vallen waardoor de fles ver leeg was. Zelf heb ik ook gelijk gepind en zijn we doorgereden naar een tankstation. De tank was nog een kwart vol, maar aangezien de benzine in Orlando wat duurder zou zijn, even op zijn Hollands die tank volgegooid. Blijft een goed systeem daar dat Amerikaans tanken. Eerst betalen, dan tanken en vervolgens evt wisselgeld halen.

Vervolgens op weg naar Orlando en konden we voor het eerst onze sunglass minitransponder testen. Dit is een sticker die je kan aanmelden op internet, gekoppeld aan het kenteken van de auto. Hierdoor konden we bij de tolpoorten zo doorrijden. Tol werd automatisch geregistreerd en van mijn account afgeboekt. Werkt ideaal, al was ik wat ongeduldig. In verzekringen wilde ik meteen kijken of alles goed was afgeboekt en dat bleek niet zo te zijn. Het leek erop dat we dus drie keer 25 euro boete zouden moeten betalen omdat we drie tolpoorten passeerden. Ik dus flink pissig. Een paar uur later bleek het wel gelukt te zijn en was ik dus weer eens te ongeduldig. Opluchting voor mij dus.

In Orlando gelijk doorgereden naar ons hotel, dat ik via hotels.com dus geboekt had de nacht ervoor. Drie nachten voor 150 euro was niet slecht. Super 8 is een landelijke keten in de USA. Rond kwart over 11 waren we er. We mochten echter nog niet inchecken aangezien dat om drie uur was. Gelijk maar doorgereden naar Orlando outlet. Ook daar bleek het aanbod erg tegen te vallen. De dames hebben drie paar all stars kunnen kopen, waarvoor 1 voor hun neefje Tuur. Vera had nog een Toy Story 3 beer gevonden in de Disney Store voor haar beste vriendin thuis. Ze vond m zo leuk dat ik er ook maar 1 voor haar had gekocht.

Rond half vier was het enorm druk en zijn we naar het hotel gegaan. Gelijk ingecheckt en we hadden een kamer aan de zijde van het zwembad. De kamer zag er erg goed uit, badkamer wat minder. Aangezien we de volgende dag naar Universal Studios zouden gaan, zijn we naar het vistor center gereden. Daar verkochten ze kaarten voor iets minder dan de toegangsprijs. Voor een kleine 300 euro kochten we drie kaarten voor twee dagen. Maandag naar Universal Studio's, dinsdag naar Universal adventure Island.

Na een kort bezoekje aan Wonderworks, een huis at op zijn kop gebouwd is, zijn we met drieen gaan minigolfen. Gelijk 36 holes gedaan op een parcours dat in hawaii stijl was opgebouwd. Wel lachen was dat zowel Mieke Telkamp haar waar heen leidt de weg als uno paloma blanca van onze George Baker in Hawaii stijl voorbij kwam. Ik hoef niet te vertellen denk ik wie gewonnen had ;-) Na de laatste hole bleek het al acht uur te zijn en hebben we de auto opgezocht. Onderweg kwamen we nog een buikspreker tegen met een pop waar Vera wat geld heeft gebracht. Ze kletste wat met de pop en ging met hen op de foto. De auto bij het hotel neergezet, waar we vervolgens maar Denny's zijn gelopen voor het avondeten. Dat was voortreffelijk. Vera aan de spaghetti, Ilse aan de salade en ik had een lekkere kipfillet met veel groenten en sweet potatoes. Complimenten voor de chef. Vera wordt steeds een duurdere trouwens want die eet een volwassen bord spaghettig helemaal leeg.... Bijna dan haha.

Na het eten douchen en proberen op tijd te slapen voor Universal morgen. De dames sliepen zo, maar mij lukte het niet. Zeker niet omdat er een oaar asociale amerikanen voor onze kamer uitgebreid stonden te kletsen. Vervolgens ook twee keer politie langs horen komen en een schreeuwend kind. Ging lekker...... Om 2 uur lag ik nog wakker... Dus dat wordt een vermoeidende dag in Universal.

• 09 Juli 2013 - 11:41

Arno:

Ha Mark,
    Leuke verhalen om thuis aan het zwembad in de zon te lezen. Klinkt als een mooie reis ... Een aanrader voor later. Geniet ervan. Groet Arno en Fam.

• 09 Juli 2013 - 22:58

Tante Wil:

Hoi Ilse Vera en Mark,wat hebben jullie een onwijze leuke reis,en dan al gelijk klopt het wel wat voor geld er van mijn rekening is gehaald en Vera is duur die eet zoveel als een volwassen,jij bent en blijft een echte hollander ha ha.grapje,jullie hebben er al weer bijna een week erop zitten,wat gaat het toch snel,lopen jullie goed op schema?en nog naar de echte minni en mikkie bezoeken.het is super hoor,Lieve Luitjes geniet er van,het is jullie van Harte gegund liefs van ons.xxx.

• 10 Juli 2013 - 04:51

Mark:

@arno.... Zeker een aanrader maar ook vermoeiend. Vergeet je niet ook nog ff naar mijn mail te kijken? Jullie nog plannen?

@tant wil..... Op de camping ook goed weer? Wij liggen op schema, morgen verder naar het noorden