Dag 6 - Universal Island of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu Dag 6 - Universal Island of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mark Leeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Universal Island of Adventure

Door: Mark van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Juli 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Laatste dag Orlando en Universal. Deze ochtend ging de wekker om 7 uur en om half 8 aan de ontbijt tafel bij ons motel Super 8. Ik moet zeggen dat mijn benen en voeten deze ochtend nog zeer deden van de vorige dag. Met frisse met liepen we rond kwart over 8 aan naar het pretpark. Na een kleine twintig minuten kwamen we aan bij de ingang van de citywalk van Universal. De tas lieten we snel controleren en hup door naar Island of adventure. Daar aangekomen werden onze kaartjes en vingerafdrukken gecontroleerd. De vingerafdrukken hadden ze gisteren gekoppeld aan onze kaartjes als extra controle.

Het park was enrom druk. Het was ook voor Florida begrippen schijnbaar erg warm. De meeste attracties kenden ook een wachttijd van een uur of zelfs meer. Het park was qua oppervlakte kleiner dan studios en alles lag compacter.

Het drukste gedeelte van het park was The wizarding world of Harry Potter. Een gedeelte van de wereld van Harry Potter was er nagemaakt uitde films. Erg mooi gemaakt. Hoogtepunt en grootste attractie was The forbidden journey. Een ongelofelijk snelle en gave attractie waarin je voor je gevoel op een bezemsteel zit en vliegt door diverse gedeelte van de film.

Verder was Jurrasic Park the ride en Spiderman een geslaagde attractie. De laatste leek wel verdacht veel op The transformers The ride. Verder bleek Marvel Island een gewilde plek om te zijn. Helaas niet gelukt om met captain Amerika op de fotote gaan haha.

Rond half 7 verlieten we het park en zijn we op de City Walk wat gaan eten. ilse koos voor Panda express. Het principe vanhet restaurant was hetzelfde als dat van Subway. Aan de hand van enkele keuzes stel je je eigen Oosterse maaltijd samen. N het eten liepen we weer naar het mitel.

Ik moet toegeven dat t lang geleden was dat ik zo vermoeid en zo met zere benen en voeten thuis kwam. Snel zijn we nog wat gaan zwemmen bij het hotel. Uur later gedoucht en alvast koffers gepakt. Na drie dAem Orlando gaan we de vogende dag verder. Het was wel lekker om ff niet met die koffers te sjouwen, maar ik had er wel zin in om verder te gaan. De vogende stop zou het oude Spaanse plaatsje St Augustine worden......

• 11 Juli 2013 - 22:46

Tante Wil:

Hoi Mark Ilse en Vera,Wat hebben jullie toch een super vakantie,ik ben gewoon jaloers,nee hoor ik gun het jullie van harte,jammer dat het zo snel gaat,ik vindt het leuk om iedere dag even te kijken,en foto,s sla ik op in mijn map van 2013 leuk hoor,genieten jullie nog maar lekker en een beetje voorzichtig met Mark hoor Ilse en Vera hij is niet meer zo jong hoor,en dan krijg je klachten van je benen,ha ha,heel veel liefs van ons en tot de volgende keer doei doei.